Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest łatwe. Trzeba wziąć pod uwagę nie tylko konkurencję, ale też oczekiwania klientów i ich potrzeby. Na pewno na uwagę zasługuje tworzenie kampanii produktowej Google Merchant Center. Warto na ten temat dowiedzieć się więcej.
Co warto wiedzieć na temat kampanii produktowej?
Kampanie produktowe mają na celu promowanie poszczególnych produktów. Co istotne, ich celem jest dostarczenie informacji na ich temat jeszcze nim potencjalni klienci klikną daną reklamę. Celem tej kampanii jest zwiększenie efektywności sprzedaży. Należy wiedzieć, że kampanie korzystają z informacji, które przekażemy za pomocą Google Merchant Center. Sama reklama zawiera nazwę produktu, jego cenę oraz zdjęcie i w sposób najbardziej trafny i ciekawy może zaprezentować produkty dostępne w sklepie. Google Merchant Center jest darmowym narzędziem, które naprawdę łatwo i szybko można wykorzystać w kampaniach produktowych. Pozwala na uruchomienie remarketingu dynamicznego i pokazanie klientom produktów, które wcześniej oglądali. Oczywiście aby skorzystać z Google Merchant Center należy utworzyć konto, podając nazwę firmy, kraj działalności, a także strefę czasową oraz miejsce, w którym klienci mają płacić za swoje zakupy. Trzeba jeszcze podać informacje na temat narzędzi, z których dotychczas się korzystało. Stworzenie skutecznej kampanii produktowej w Google Merchant Center rzeczywiście pozwala zwiększyć sprzedaż. Należy pamiętać o tym, jak istotne znaczenie ma optymalizacja feedu produktowego. Nie można zapominać o doborze odpowiednich słów kluczowych, gdyż potencjalne błędy mogą sprawić, że reklama nie dotrze do odpowiednich klientów.
Gdzie użytkownicy będą oglądać reklamy produktowe?
Rzeczywiście odpowiednio dobrana reklama pomaga zwiększyć efektywność sprzedażową, ale też sprawia, że odwiedziny na Waszej stronie będą zdecydowanie częstsze. Wykorzystując Google Ads, można sprawić, że reklamy będą pojawiać się w wyszukiwarce Google na stronach z rezultatem wyszukiwań. Ponadto będą dostępne na karcie grafiki, a nawet w aplikacji Mapa Google czy witrynie Youtube. Wystarczy tylko, że użytkownicy będą wyszukiwać przedmioty, które sprzedajecie bądź podobne do nich, a wśród nich będą pojawiać się przedmioty z oferty Waszego sklepu. Korzystanie z konta Google Merchant Center jest w pełni darmowe. Możecie dodać dowolną liczbę produktów do bazy i w ten sposób zwiększyć swoje zasięgi. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, to wejdźcie na stronę: https://pragmago.tech/pl/porada/google-merchant-center-czyli-kampania-produktowa-krok-po-kroku/.
O czym jeszcze pamiętać, prowadząc kampanię produktową?
Prowadzenie kampanii może przynieść naprawdę duże profity, ale trzeba pamiętać, że musi być ona skuteczna i realizować założone cele. Jednak bardzo łatwo jest popełnić błędy, które mogą przekładać się na efektywność. Jednym z najczęstszych są źle dobrane słowa kluczowe. Pomyślcie tylko, że jeżeli użyjecie nieadekwatnych słów, to mogą pojawić się niepożądane zapytania. Także brak rozszerzeń reklam tekstowych jest błędem, gdyż właśnie one podnoszą współczynnik klikalności. Trzeba także zadbać o podział kampanii produktowej, gdyż jego brak wpływa na gorszą optymalizację. Kolejnym błędem jest brak remarketingu w sieci wyszukiwania.