Wywieranie wpływu nazywane często manipulowaniem może przybierać bardzo różne formy i czasami są to bardzo delikatne sposoby np. ubierania się czy stawania względem rozmówcy tak, aby zyskać jakąś psychologiczną przewagę.
Czasami natomiast są to bardzo wyrafinowane sztuczki socjotechniczne, wpływanie na otoczenie rozmówcy czy chociażby doskonale przygotowane chwyty retoryczne i sprawna sofistyka. W przypadku większości manipulacji trzeba jednak przede wszystkim wyraźnie określić cel dokonywania wpływu oraz środowisko występowania. Przecież inaczej będzie wyglądała sprzedaż telefonu komórkowego w salonie operatora a inaczej dopinanie szczegółów biznesowych między prezesem producenta telefonów a właścicielem firmy telekomunikacyjnej.
W przypadku biznesu wszystko odgrywa znaczenie, ale już pierwsze sekundy mogą zaszkodzić lub pomóc
Tutaj jak nigdzie indziej liczy się więc wygląd, starannie dobrana fryzura, umiejętnie skomponowany komplet. Drogi garnitur, kosztowne perfumy, szalenie drogi zegarek – wszystko to potwierdza klasę biznesmena.